قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۰۹/۲۱ | برنت ۷۶ دلار و ۲۷ سنت شد

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲ ۰۹ ۲۱ | برنت ۷۶ دلار و ۲۷ سنت شد
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۹ سنت معادل ۰.۳۸ درصد افزایش به ۷۶ دلار و ۳۲ سنت رسید.
کد خبر : ۱۵۸۲۲۸

به گزارش ایبنا به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز سه‌شنبه در آستانه اجلاس فدرال رزرو آمریکا برای تعیین نرخ بهره و انتشار اطلاعات تورم این کشور ثابت مانده است. تردید‌ها نسبت به تاثیر کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس بر خنثی کردن مازاد عرضه و رشد ضعیف تقاضا برای سوخت در سال آینده میلادی ادامه دارد.


قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۹ سنت معادل ۰.۳۸ درصد افزایش به ۷۶ دلار و ۳۲ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۹ سنت معادل ۰.۴۱ درصد افزایش ۷۱ دلار و ۶۱ سنت معامله می‌شود.


سازمان کشور‌های صادر کننده نفت و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس توافق کرده‌اند ۲.۲ میلیون بشکه در روز از تولید خود را در سه ماهه اول ۲۰۲۴ پایین بیاورند. اما سرمایه‌گذاران تردید دارند این کاهش تولید بتواند از عرضه کلی نفت در دنیا بکاهد. چون تولید نفت کشور‌های غیر عضو اوپک افزایش یافته است.

قیمت نفت خام برنت در آغاز ماه دسامبر بالاتر از ۸۰ دلار و نفت آمریکا بالاتر از ۷۷ دلار در هر بشکه بود.


سرمایه‌گذاران انتظار دارند تقاضا برای نفت خام و محصولات نفتی در ماه‌های آینده کمتر باشد.


در پیش‌نویس قرارداد اقلیمی در اجلاس COP ۲۸ در روز دوشنبه به اقداماتی که کشور‌ها باید برای کاهش تولید گاز‌های گلخانه‌ای اتخاذ کنند اشاره شده، اما حرفی از توقف تولید سوخت‌های فسیلی زده نشده است.


ائتلافی از ۱۰۰ کشور خواستار قراردادی شده‌اند که برای اولین بار به عصر نفت در دنیا پایان دهد. اما اعضای اوپک مخالف این قرارداد هستند.


بازار‌ها علاوه بر COP۲۸، متوجه سیاست‌های نرخ بهره بانک‌های مرکزی دنیا هم هستند که قرار است این هفته تعیین شود و همچنین انتشار اطلاعات تورم آمریکا.


از طرف دیگر، تقاضا برای نفت خام عربستان برای ماه ژانویه از سوی پالایشگاه‌های چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت دنیا به پایین‌ترین سطح طی ۵ ماه گذشته رسیده است. عربستان و روسیه برای عرضه نفت به چین رقابت می‌کنند.

 

منبع: تسنیم

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر